Žiadosť o pandemické ošetrovné stačí poslať Sociálnej poisťovni raz, čestné vyhlásenie s prílušným počtom dní však treba vyplniť každý mesiac.
Foto: shutterstock.comUpozorňuje na to Sociálna poisťovňa s tým, že netreba opätovne žiadať o dávku pandemické ošetrovné, stačí len toto vyhlásenie. Je však mimoriadne dôležité, bez neho nemôžu dostať peniaze.
Práve naň mnohí ľudia zabudli, ako uviedol hovorca Sociálnej poisťovne Peter Višváder, týka sa to žiadateľov aj za marec, dokopy ich je dnes vyše 15-tisíc.
Sociálna poisťovňa sa im preto chystá v najbližších dňoch posielať esemesky a e-mailové správy. „Bez vyhlásenia Sociálna poisťovňa nemôže pandemickú dávku vyplatiť, pretože čestné vyhlásenie k žiadosti o ošetrovné je jedna zo zákonných podmienok na jej priznanie," uviedol.
Vyhlásenie slúži ako doklad o tom, koľko dní sa poistenec o člena rodiny staral a od toho sa odvíja výpočet a výška dávky. Práve kompletizovanie podkladov podľa hovorcu spomaľuje priebeh vyplácania ďalších dávok už aj za apríl, tento proces je totiž administratívne a časovo veľmi náročný.
„Sociálna poisťovňa preto prosí žiadateľov o väčšiu pozornosť a vyzýva ich, aby po doručení SMS alebo e-mailovej správy o chýbajúcom čestnom vyhlásení promptne zareagovali a doručili ho pobočke vyplnené (najlepšie e-mailom a obratom) čo najskôr,“ odkazuje Peter Višváder.
Môžu tak prípadne urobiť i sami v tlačive, ktoré je dostupné na webovej stránke Sociálnej poisťovne. Treba tam vyznačiť okrem iného príslušné dni, počas ktorých sa o dieťa či inú osobu z dôvodu pandémie rodičia starali. „Až potom môže byť žiadosť o pandemickú OČR pobočkou spárovaná a vybavená. Bez čestného vyhlásenia, ktoré treba zaslať za daný mesiac vždy na konci mesiaca, totiž v zmysle zákona o sociálnom poistení nemôže byť táto pandemická dávka vyplatená," upozorňuje Peter Višváder.
Žiadosť o dávku sa posiela len raz, každý mesiac však k nej treba pobočke poslať čestné vyhlásenie o počte dní, za ktoré si poistenec nárok na dávku uplatňuje.