Žiaci súkromnej základnej školy v Banskej Bystrici.
Foto: Škola u Filipa Banská BystricaPodľa zástupkyne riaditeľa Evy Lašovej škola v takomto spôsobe vidí väčšiu vnútornú motiváciu dieťaťa učiť sa. „Ak ja dám dieťaťu cestu k niečomu, v čom sa má zlepšiť, a poviem mu, v čom je dobré, tak to má preň väčší význam," myslí si.
„Slovné hodnotenie u nás na škole je už dlhoročná tradícia, ale bolo vždy podporované známkami. Rozhodli sme sa ísť do experimentálneho overovania, ktoré nám schválilo ministerstvo školstva a na ktorom spolupracujeme s Univerzitou Mateja Bela v Banskej Bystrici," povedala zástupkyňa. Na škole teda dávajú deťom spätnú väzbu pomocou slovného hodnotenia. „S rodičmi sme podpísali dohodu, že deti dostávajú aj klasické štátne vysvedčenia, tie sú však u nás v škole v trezore," vysvetlila zástupkyňa riaditeľa Školy u Filipa. „Aj predtým, ako sme išli do experimentálneho overovania, sme mali slovné hodnotenie a slovné vysvedčenie. Hodnotili sme proces, učenie sa a vedomosti. Robili sme aj testy, ale mali sme škálu vytvorenú na báze percent," priblížila.
Ministerstvo školstva dalo školám možnosť výberu slovného hodnotenia alebo klasifikácie známkami. „Na rokovaní pedagogickej rady si školy schvaľujú, akým spôsobom budú hodnotiť svojich žiakov, a nemajú povinnosť o tom informovať rezort školstva," uviedol odbor komunikácie a protokolu Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR. Preto rezort školstva nedisponuje informáciami o tom, na koľkých školách sa hodnotí prospech žiakov slovným spôsobom. „Keďže spôsob hodnotenia jednotlivých škôl je uvedený v ich školských vzdelávacích programoch, rodičia majú možnosť pri výbere školy pre svoje dieťa brať do úvahy aj túto informáciu," priblížilo ministerstvo.
Pozrite si, ako politici vnímajú problematiku známkovania v školách