Domáce úohy len dobrovoľne (ilustračné foto).
Foto: shutterstockV Základnej škole s materskou školou Koperníkova v Hlohovci sa rozhodli v mesiaci február dať domáce úlohy do roviny dobrovoľného precvičovania a upevňovania učiva. Dočasne poverený minister školstva Ján Horecký je za to, aby deti čo najviac práce a vzdelávania urobili v škole, ale nie je za striktný zákaz domácich úloh.
Vo februári škola v Hlohovci neuvádza domáce úlohy do systému EduPage, žiaci si ich poznačia, prípadne nepoznačia do slovníčkov individuálne. Učitelia ich nebudú kontrolovať. „Môžu však byť obsahom preverovania vedomostí a ich plnenie sa pre vyučujúceho môže stať za vopred určených pravidiel jedným z kritérií hodnotenia žiakov,” uvádza sa na webe školy.
Základná škola zároveň poukazuje na to, že tento mesiac je pilotný a ukáže, koľko snahy a zodpovednosti je v žiakoch. Domáce úlohy plnia podľa ministra viacero účelov. Jedným z nich je, že dieťa potrebuje mať priestor i na individuálnu samostatnú prácu.
„Ten priestor môže mať aj v škole, to znamená, že potom ho nepotrebuje doma. Sú krajiny alebo školy, kde to tak robia, s tým, že deti dostávajú tento priestor priamo v škole,” poznamenal šéf rezortu školstva. Zároveň poukázal aj na susedné Rakúsko, kde sú deti dlhšie v škole popoludní.
Ďalším účelom domácich úloh je, že niektoré deti potrebujú viac času na to isté, čo iné dieťa urobí za polovičný čas. „Aby sa také dieťa nestratilo z peletónu, aby si dokázalo osvojiť potrebné zručnosti a vedomosti, môže potrebovať takúto individuálnu podporu,” vysvetlil minister školstva. Poukázal i na to, že niektoré školy už teraz poskytujú takýto priestor žiakom, napríklad v školskom klube detí.