Štartuje súťaž Učiteľ Slovenska, posielajte svoje tipy. Odmena je 5-tisíc eur

gb, 13. marca 2019 o 06:02

Do 28. apríla môže verejnosť nominovať svojich favoritov do druhého ročníka súťaže Učiteľ Slovenska, ktorá je súčasťou svetového ocenenia Global Teacher Prize. Prihlasovať sa môžu aj samotní pedagógovia.

Podľa detí by mal byť ideálny učiteľ láskavý a múdry.

Foto: Shutterstock.com

,,Mal by sa prihlásiť každý učiteľ, ktorý skúša niečo nové, experimentuje na hodinách a chce ukázať žiakom, že dá sa učiť aj inak. Pre nás učiteľov je nesmierne dôležité, aby sme sa navzájom inšpirovali a to je jeden z benefitov tejto súťaže. Chce vyzdvihnúť našu každodennú prácu. Že sme hrdí na to, čo robíme aj za podmienok, ktoré v našom školstve sú. Sú tu deti, kvôli ktorým sa snažíme školu premeniť na miesto, kam budú radi chodiť a kde sa môžu každý deň niečo nové naučiť,“ hovorí víťazka prvého ročníka Zuzana Tkáčová, učiteľka informatiky na Gymnáziu sv. Edity Steinovej v Košiciach.

Prihlásiť do súťaže sa môžu učitelia základných a stredných škôl, učitelia na čiastočný úväzok či školitelia v on-line kurzoch. Nominovať ich však môže aj široká verejnosť, prihlášky sa dajú poslať do 28. apríla 2019. Nominácie a prihlášky na www.ucitelslovenska.sk. Víťaza 2. ročníka národného kola Učiteľ Slovenska organizátori vyhlásia v októbri, čaká ho odmena 5 000 eur a cesta na finále Global Teacher Prize 2020 do Dubaja.

Súťaž organizuje Komenského inštitútu, ktorý pri tejto príležitosti pripravil prieskum, aký by mal byť ideálny učiteľ. Na prieskume sa zúčastnilo 310 rodičov a 321 žiakov na druhom stupni základných škôl. Žiaci si ako ideálneho predstavujú múdreho, priateľského a zhovievavého učiteľa. Rodičia majú zasa názor, že by deti okrem vzdelávania mal aj vychovávať, to si myslí až 93 percent rodičov.

„Učiteľ by mal byť múdry ako sova, usilovný ako včela a odvážny ako lev. Okrem toho je spravodlivý, inovatívny a vedie deti k spolupráci. To je správne, že máme takéto veľké očakávania od pedagógov. Učiteľovi predsa zverujeme obrovskú moc nad našimi deťmi. Problémom ale je, že zároveň robíme všetko preto, aby sme takýchto učiteľov v školstve nemali," uviedol Juraj Hipš, zakladateľ Komenského inštitútu.

„Supermanom dávame supernízku podporu pri príprave, ďalšom vzdelávaní aj finančnom ohodnotení. Chceme supermanov, ale správame sa k nim ako k žobrajúcim mníchom – čo si nevyprosia, to nemajú. Ak očakávame pre naši deti superhrdimov, nemôžeme čakať, že nám budú zázrakom zoslaní z neba. Treba preto začať aj niečo robiť,“ dodal.

Pozrite si video z vyhlásenia výsledkov prvého ročníka súťaže Učiteľ Slovenska






Školák - ďalšie články

Ďalšie články v rubrike >