Medzi najobľúbenejšie cukrovinky patria sušienky, čokoládové tyčinky, žuvačky, lízatká i müsli tyčinky.
Foto: shutterstock.comAko vyplýva z prieskumu GfK, rodiny s deťmi kupujú viac sladkostí celoročne, najčastejšie však práve okolo Medzinárodného dňa detí a ku koncu roka. Medzi najobľúbenejšie cukrovinky patria najmä sušienky, oblátky, čokoládové tyčinky, žuvačky, lízatka, bonboniéry a müsli tyčinky.
Prieskum ukázal, že výdavky rodín na sladkosti v porovnaní s minulým rokom vzrástli. Z rozpočtu slovenských rodičov na rýchloobrátkový tovar tvoria výdavky na sladkosti 7 percent, u českých rodičov je to 6 percent. Navyše platí úmera, že čím je v rodine staršie dieťa, tým väčší diel si cukrovinky z rozpočtu ukroja.
Rodiny s deťmi radi skúšajú nové výrobky a často nakúpia aj produkty, ktoré pôvodne neplánovali, najmä ak ide o akciový tovar a spotrebiteľské súťaže.
Slovenské domácnosti nakupovali sladkosti častejšie ako české. Rodiny s deťmi do 14 rokov kupovali sladkosti približne105 ráz do roka, domácnosti so staršími deťmi 120 ráz. V Česku to bolo asi stokrát ročne.
ANKETA: