Už žiadne vysmiate deti s čokoládkou v ruke. Známy diskont upúšťa od reklamy, ktorá ťahá deti k nezdravému stravovaniu

TASR, gb, 12. marca 2023 o 04:45

Mami, kúp mi túto čokoládu, videla som ju v reklame! Deti často podľahnú reklame na nezdravé produkty, lákajú ich svojím obalom, motívmi zvieratiek či veselých postavičiek. Na rodičoch potom je, aby nepodľahli. Maloobchodný reťazec Lidl im to teraz chce uľahčiť.

K takýmto scénam by už v obchodoch malo dochádzať azda menej.

Foto: shutterstock

Zodpovednejšie nastavenie marketingu detských produktov v praxi znamená, že v letákoch, inzerátoch, televíznej reklame a všetkých ďalších propagačných materiáloch nebude reťazec Lidl využívať imidžové fotografie či vizuály, ktoré by podporovali nezdravé výrobky. Týka sa to predovšetkým potravín s vysokým obsahom nasýtených mastných kyselín, cukru či soli.

Pri tomto opatrení sa Lidl riadi odporúčaním Svetovej zdravotníckej organizácie. V komunikácii diskontu sa tak viac nebudú objavovať deti napríklad s čokoládou, lízankou, zmrzlinou alebo sladenými nápojmi. Výnimkou sú akčné ponuky počas Vianoc, Veľkej noci a Halloweenu.

Do konca roku 2025 zmiznú z obalov všetkých privátnych značiek Lidla motívy, ktoré lákajú deti ako napríklad kreslené postavy či zvieratá. Súčasťou produktov či ich balení nebudú viac ani hračky, nálepky či zberateľské kartičky. Zmenia sa aj názvy výrobkov tak, aby neobsahovali priamy odkaz na detského zákazníka či ho inak lákali bez konkrétneho logického napojenia na produkt.

Nejde pritom o prvú takúto iniciatívu Lidla. Už v roku 2018 si diskont stanovil cieľ znížiť množstvo pridaného cukru a soli vo výrobkoch vlastných značiek v priemere o pätinu. Prioritne sa pritom zameriava na produkty, ktoré konzumujú deti.

„Na Slovensku máme 161 predajní a denne v nich oslovujeme státisíce zákazníkov. Máme významný vplyv na ich stravovacie návyky. Záleží nám na zdraví zákazníkov súčasných i budúcich. Uvedomujeme si našu zodpovednosť a prijímame preto konkrétne záväzky. Zameriavame sa na hlavne na naše privátne značky, ktoré tvoria až 80 percent nášho sortimentu a zároveň máme priamy dosah na ich zloženie, kvalitu a balenie,” vysvetlil Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za oblasť nákupu a marketingu.

Obezita predstavuje jeden z najväčších civilizačných problémov. Podľa aktuálnych odhadov sa celosvetovo týka asi 900 miliónov dospelých a 300 miliónov detí. Nadváhou alebo obezitou trpí šesť až sedem z desiatich Slovákov, čo nás radí medzi krajiny s najvyššou mierou obezity v Európe.






Pridajte komentár

táto funkcia je len pre prihlásených

Prihláste sa



Zdravie - ďalšie články

Ďalšie články v rubrike >