Pelé s manželkou Rosmarie Riccione a ich dcérkou Kelly Cristinou v júni 1967.
Foto: ČTK/AP„Samozrejme, že je najlepší futbalista na svete, veď som ho dojčila!“ Tak znela kľúčová veta reklamy, ktorú vyslovila Pelého mama, tľapkajúc svojho slávneho syna po ramene. Nielenže ho dojčila ako bábätko, ale aj vo vyššom veku. A to do piatich rokov, kedy u mnohých detí dochádza k prirodzenému odstaveniu, čo sa zrejme udialo aj v Pelého prípade.
Brazília v 80-tych rokoch čelila silnému tlaku reklám výrobcov umelého mlieka, v dôsledku ktorého klesol počet dojčených detí vo veku do šesť mesiacov asi len na osem percent. To sa podpísalo na vysokej úmrtnosti bábätiek najmä v chudobnejších vrstvách obyvateľstva.
Kampane rezortu zdravotníctva boli voči agresívnemu marketingu firiem neúčinné, tak UNICEF prišiel s myšlienkou osloviť v tom čase najpopulárnejšieho Brazílčana a najlepšieho futbalistu sveta. Pelé neváhal a do kampane sa zapojil spoločne s mamou. Spomínaný plagát sa stal hlavným motívom a z pôvodných ôsmich percent sa v priebehu pár rokov zvýšil počet dojčených bábätiek na 40 percent. Podľa odhadov UNICEF sa tak podarilo zachrániť život tisíckam brazílskych detí a miliónom zasa zlepšiť zdravotný stav.
Známe osobnosti dnes prepožičiavajú svoje tváre na propagáciu – a to v prospech dojčenia tak i v prospech výrobcov umelého mlieka. Zo svetoznámych osobností podporovali ženy v dojčení napríklad speváčky Pink, Natalia Oreiro, modelky Gisele Bündchen, Petra Němcová, Elsa Hosk, herečky Gemma Whelan, Kate Hudson či Salma Hayek, zo Sloveniek herečky Slávka Halčáková, Zuzana Kanócz či tanečníčka Anči Strike.