Historické električky znovu v Tatrách (vľavo Trojča, vpravo Kométa).
Foto: tatranskaelektricka.skKométa bude počas sezóny premávať každú nedeľu na trase Poprad - Starý Smokovec - Tatranská Lomnica. Bude za sebou ťahať aj historické vozne TEVD 12 a TEVD 16. „Najstarší z nich, takzvaný letniak, bol vyrobený v roku 1908 a cestovanie v ňom je skutočným zážitkom, nemá totiž žiadne okná," povedal výkonný riaditeľ občianskeho združenia Veterán klub železníc Poprad Ján Sabaka s tým, že Kométa bola vyrobená v továrni Ganz Budapešť ešte za čias rakúsko-uhorskej monarchie v roku 1912 ako jediný kus. Na trať sa dostala o rok neskôr. Najskôr vozila napríklad poštu a od roku 1922 aj snehový pluh. Umožnila tak celoročnú prevádzku tatranskej železnice.
Trojča bude premávať v soboty na trase Poprad - Starý Smokovec - Štrbské Pleso. Počas leta za ňu pripoja aj unikátny nákladný vozeň, v ktorom si cestujúci budú môcť odviezť aj bicykel či kolobežku. „Sprístupníme im tak vyššie položené cyklotrasy, aby nemuseli šliapať hore kopcom," uviedol Ján Sabaka. Trojča bola jedna z 18 električiek vyrobená pri modernizácii tatranskej dráhy pred Majstrovstvami sveta v klasickom lyžovaní v roku 1970. Jej červené laminátové sedadlá si snáď pamätá každý z nás, keď ako dieťa cestoval na túru alebo za inými zážitkami v Tatrách.
Električka Trojča.
Foto: tatranskaelektricka.skJán Sabaka návštevníkom Vysokých Tatier odporúča, aby svoje autá nechali doma a do hôr či medzi strediskami sa presúvali práve ekologickou tatranskou železnicou. „Ak práve zastihnú naše historické električky, budú mať bonus navyše. Prenesieme ich o sto rokov späť," vraví. Tohtoročnou novinkou je možnosť zakúpenia si cestovných lístkov online.
Cestovné poriadky a bližšie informácie sú zverejnené aj na webovej stránke www.tatranskaelektricka.sk.